CCE nv

Lisa CRM
  • Vergroot letter grootte
  • Standaard letter grootte
  • Verklein letter grootte

Lisa CRM
 

CRM staat voor Customer Relationship Management.

Het betreft hier een implementatie van een strategie om (klant)relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. Een goede CRM oplossing biedt u een gemakkelijke, flexibele en geïntegreerde manier van werken. Het stelt u en uw medewerkers in staat gefundeerde beslissingen te nemen, uw omzet te verhogen en uw klanten een superieure service te bieden.

alt
 
 De CRM-module binnen LISA laat een doorgedreven registratie toe van prospecten- en concurrenteninfo, alsook van extra klantgegevens en daaraan gerelateerde artikelgroepen. Aan elke prospect in de database kan een status binnen het verkoopsproces en één of meerdere marktsegmenten worden toegekend. Door de status kent u onmiddelijk de te ondernemen stappen en krijgt u een duidelijk overzicht van het werk dat uw vertegenwoordigers verrichten (prospecten worden aan een specifieke vertegenwoordiger gelinkt.)
Omdat u één of meerdere marktsegmenten kan toevoegen per prospect of klant kan u onder andere zeer specifiek en efficiënt mailings organiseren. Naast de indeling in marktsegmenten kan u de prospecten en klanten ook in regio's opdelen. De verschillende soorten opdeling zijn quasi onbeperkt.
 
Alle info over uw concurrenten kan u via de CRM-moduel centraliseren en actief gaan benutten.
Niet alleen kan u zo uw prijzen toetsen aan die van uw concurrenten, maar u houdt ook een overzicht van welke concurrenten bij welke prospecten en klanten verkopen, inclusief hun marktaandeel binnen elk bedrijf. Zo brengt u accuraat de concurrentie in kaart.
 
 

De LISA CRM module voorziet in een quasi onbeperkt aantal indelingen van artikel in structuren/groepen, deze indeling kan zelfs per klant. De groepen/indelingen zijn vrij in te stellen. Zo kan men bijvoorbeeld de artikels indelen in materialen en machines, en kan u dan zo per klant bijhouden welk artikel op welke machine gelinkt is, en wat de optimale verwerkingsparameters hierbij zijn.
 
 
Een CRM systeem bevat 2 soorten informatie: statische en dynamische.
Statische informatie zijn gegevens die 'redelijk vastliggen', zoals bvb. contactgegevens, marktsegmenten, concurrentie gegevens,..
Dynamische informatie zijn allerhande acties die bij een klant/prospect in uitvoering zijn of uitgevoerd zijn. Deze acties kunnen o.a. zijn: bezoeken, telefonische contacten, (lopende) offertes en orders, (openstaande) klachten,...
Daarnaast waarderen klanten persoonlijk contact. Als je nog precies weet hoe een klant enige tijd geleden reageerde op informatie van je, weet je de volgende keer beter hoe je moet reageren. Deze informatie is dan ook eenvoudig vanuit ons CRM-systeem op te halen.
De kracht van Lisa-CRM is dat deze volledig geïntegreerd is in het Lisa-ERP pakket. Dus zodra in het ERP-pakket een offerte, order, factuur, creditnota, klacht,... geregistreerd wordt, is deze automatisch zichtbaar in het CRM-beheer.
 
De mogelijkheden binnen de CRM-module zijn zoals u leest zeer verregaand. Maar zoals bij elke module binnen Lisa beslist u zelf hoe sterk u in de diepte wenst te werken.
 

 
 

 

 
LISA
de optimale FINANCE & ERP software
Financieel
Geïntegreerd, volledig modulair, eigentijds & gebruiksvriendelijk boekhoudpakket.
mask
onze
partners